maanantai 12. toukokuuta 2014

[Insert nokkela otsikko]

Sosiaalisen median palveluja pienelle yritykselle? Vastaan kysymykseen omilla huonoilla ja epätietoisilla ajatuksilla.

Facebook on hyvä väline jokaiselle yritykselle. Sillä saa itselleen näkyvyyttä ja samalla kuluttajat saavat jonkilaisen paikan, josta saa tietoa yrityksestä. Facebookilla saa helposti myös mainostettua yrityksen tapahtumia, tarjouksia jne. Kuten edesmennyt paikallinen baarimme ilmoitti Facebook-sivuillaan esimerkiksi karaokeilloista, mikä saattoi kiinnostaa sosialistisen median kylmissä kourissa vinkuvia räkänokkia ja sillä aikaa me, hienostuneempi herrasväki, tiesimme nauttia juomamme kaukana tuosta rahvaasta.

Kotisivut ovat minusta hieman kyseenalainen tarve pienelle yritykselle. Hyvät kotisivut voivat olla äärimmäisen hyvä markkinointikeino, mutta samalla voivat olla kalliit ja vaikeat ylläpitää. Huonot sivut taas voivat jopa karkottaa mahdollisia asiakkaita.

Twitter voisi myös olla hyödyllinen työkalu. Riippuen tilanteesta tietenkin. Twitterillä voisi olla hyvä mainostaa uusia kampanjoita tai tuotteita. Tämä toki pätee vain tietynlaisille yrityksille, kun taas joillain yrityksillä ei ole tarvetta Twitterin tapaiselle medialle. Sama pätee Youtube-kanavan perustamiseen. Riippuen yrityksen luonteesta Youtube voisi olla hyvä työkalu tuotteiden tai palveluiden esittelemiseen.

Totta kai yritys voi hyötyä blogin perustamisesta ja ylläpitämisestä. Tämänkin tarpeellisuus riippuu yrityksen luonteesta ja blogin ylläpitäminen voi käydä työlääksi pienelle yritykselle.

Siltä varalta, että joku ei tiedä miltä blogi näyttää
Ja koska en osaa olla mielenkiintoinen tästä aiheesta, päätän tämän päivityksen kuvaan Sean Connery -kellostani.

1 kommentti:

  1. Minusta kotisivut ovat kyllä lähes välttämättömät yritykselle kuin yritykselle nykyään. Vaikka olet kyllä oikeassa, sivujen tulee olla laadukkaat, ja ne voivat tullla kalliiksi. Mutta jos oma aika tai taidot ei tunnu riittävän sivujen ylläpitoon, voisihan niistä suunnitella sellaiset, ettei niitä tarvitse päivittää kovin usein. Tai sitten kotisivut voisi ainakin joidenkin yritysten kohdalla korvata Facebook-sivuilla.

    VastaaPoista